--->

Sunday, April 04, 2004

چيزي شبيه معجزه شايد....

چيزي شبيه معجزه !!! اين برف امروز رو ميگم!!
از چند سال پيش تا حالا همچين برفي نديده بودم! آخه ميدونين شهر من <سرزمين برف> کشور ماست : اردبيل. ديروز براي يه کار طراحي تاريخچه شهر رو تايپ مي‌کردم نوشته بود که از کلمه <اراتا> (روي الف‌ها فتحه باشد) گرفته شده ولي در فرهنگ عامه به کلمه <آرتاويل> اشاره مي‌شود که احتمالا به اوستايي يعني شهر مقدس و در اين شهر آتشکده بزرگي بوده و هست که بعد از اسلام آوردن مردم مسجد جامع شهر شده و به لهجه محلي <مج‌جامي> تلفظ مي‌شود. (هنوز شهرداري‌هاي مناطق ترک‌زبان نتوانسته‌اند تصميم درستي بگيرند که کدام درست است تلفظ مردم يا اصل کلمه؟ هرچند قواعد زبان‌شناسي مي‌گويند نام واقعي هر محلي همان است که مردم محل تلفظ مي‌کنند نه آنکه در کتابها مي‌نويسند.) همين مثال در مورد کوه ساوالان هم وجود دارد که کتب سبلان مي‌نويسند و مردم ساوالان مي‌گويند حال کدام درست است؟ به نظر من فرقي به حال کوه نمي‌کند !!! چه ما بگوئيم ساوالان يا سبلان مهم اينست که از نعمت الهي به درستي استفاده نمي‌شود و روز به روز آلودگي طبيعت بيشتر مي‌شود!
منظورم از آلودگي‌ها علاوه همان آلودگي صرف کلمه/ خريد و فروش زمينهاي پاي کوه است!!!‌ زمينهاي اطراف ۱۰کيلومتري سرعين هم الان قيمتي بالاي ۳۰۰هزارتومن/متر دارند !!!!! اصلا چه کسي ملکيت زمين خدا را به انسانها داده من يکي نمي‌ٔدانم!!
اول حرفم از برف ببين به کجا رسيد (: بله خلاصه الان که ۳:۳۰ بعد از ظهر است همچين برفي مي‌آيد که نگو... در کل زمستان ۱۳۸۲ خيلي خشک و خالي گذشت و من ميدانستم حتما بهار تلافي‌اش را در مي‌آورد (سرزمين برف را مي‌گويم)

:: وبلاگ گزيده‌گوي دکتر يونس شکرخواه هک شده . هکري که خود را I AM Silent Genius! مي‌داند ( هوشمند ساکت!) خلاصه مردم آزاري و خودنمايي است ديگر ! ولي الحق کار جالبي است هک کردن و کمي وسوسه انگيز و حتما خيلي سخت! هرچي باشه يارو Blogger رو هک کرده که اون هم مال بچه غول کامپيوترهاي جهان يعني گوگل است . پس کار کمي نيست ولي انصاف هم نيست. يعني من اگه اوون دانش رو داشتم که بتونم هک کنم مي‌رفتم سراغ صفحه اول خود بلاگر نه يه وبلاگ اطلاعاتي خيلي جالب و ريزه ميزه . ولي فکر مي‌کنم يارو نتونه به بانک اطلاعاتي و آرشيوهاي وبلاگ دات دست پيدا بکنه و اونها رو پاک کنه (چون حوصله زيادي مي‌خواد) و احتمالا فقط قالب آقاي شکرخواه رو پاک کرده باشه.

:: Gmail.com پروژه دروغ سيزده گوگل خيلي سر و صدا کرده و فکر مي‌کنم چيز جالبي باشه . ولي عجب کله‌اي دارند اين مهندسان گوگل واقعا از طراحي‌ها و ايده‌هاشون لذت مي‌برم.

:: ماهي‌هاي آکواريوم انواع خيلي زيادي دارند و متخصصشان دوستم Omega_rod است. يه عشق ماهي به تمام معني! و بر عکس او که عاشق Angel fish (فرشته‌ماهي) است من از آن متنفرم. چون واقعا زشت است و واقعا زود تلف مي‌شوند. اين را گفتم چون از تعجب امروز صبح داشتم شاخ‌دار مي‌شدم! همکارم علي تعطيلات رفته بود تهران پيش خانواده‌اش برايم امروز يه شيشه درست شبيه شيشه مربا عيدي آورده کادوپيچ و من هنگام حدس‌زدن محتويات آن !! (تصورش بکنيد) به شدت تکان تکانش دادم!!! و ديروز آقا علي يادش رفته بود و شيشه در بسته با آبي نزديک به يخ تو طاقچه جامونده بود و سه روز قبلش هم تو تهران خريده بودش و خووب ... فهميديد ديگه تو شيشه مربا دو تا انجل بود با دو تا تترا جواهر !!
از اين انجل‌ّاي بخت برگشته برايتان بگويم که زير ۳۲درجه اگه باشه دماي آبشون يه وري ميشن معمولا! ولي فعلا که انداختمشون تو آب خيلي ريلکس از ترس پنگوسهاي گنده من رفتن پشت بخاري آکواريوم سنگر گرفتن.
از تترا جواهر برايتان بگويم که چيزي شبيه ماهي قرمز عيد است و کوچکتر و لاغرتر از آن حدود سه سانتيمتر بيشتر نمي‌شود ولي اين ماهيهايي که علي آورده شکمشان خيلي گنده شده نمي‌دونم چرا ؟ بايد امروز از اومگا بپرسم.

:: برف لحظه لحظه داره شديدتر مي‌شه و امروز اينترنت هم خيلي ضعيف کانکت ميشه مثلا زير ۲کيلوبايت دانلود ! کي مي‌خواد وضعيت مخابرات درست بشه من نمي‌دونم!

:: اما لينک مينک:
تبادل انديشه پينک‌فلويديش با اخوي همسرشان!
سلام پاکس دوران جنگ عراق يادتون مياد ؟ يه مقاله تو شرق

:: اينروزها بد جوري با MOZILLA حال مي‌کنم! از AVANT browser هم بيشتر حال ميده برام. اصلا ياد محيط ناپيکس مي‌افتم. در حقيقت من به شدت از محيط لينوکسي و يونيکسي خوشم مياد ولي متاسفانه چون به هسته ويندوز عادت کردم و وقتي مثلا تو لينوکس مي‌خوام دنبال مبدا يه چيزي بگردم و پيداش نمي‌کنم اعصابم خوورد مي‌شه و دلم براي ويندوز تنگ ميشه ولي ثبات برنامه‌هاي لينوکسي يه چيز ديگه‌است و اصلا نمي‌خوام اغراق کرده‌باشم! يه مورد عالي که تو موزيلا نظر من و جلب ميکنه اينه که هر چقدر هم ازش کار بکشيد(صفحات بسياري باز کرده باشيد) چيزي به نام page not found نداريد!! هرچقدر هم که طول بکشه مطالب و عکسهاي اون صفحه هر چقدر هم که سنگين باشه براتون مياره!! من ايميل‌هايي دريافت مي‌کنم که بعضي‌هاشون حداقل ۱۰ تا ۱۲ تا عکس سنگين تو متن نامه جاسازي ميشه و چون IE عزيز هيچ وقت نمي‌تونست حتي بيشتر از دوسه تا از عکسها رو باز کنه هميشه با DAP اونها و دانلود مي‌کردم ولي الان با موزيلا راحت ميرم تو صفحات ديگه کار خودم رو مي‌کنم و وقتي چرخ‌هاي بالاي Tab اون ايميل وايستاد راحت ميرم و برشون مي‌دارم.
از ويژگي بارز ولي ساده‌ي موزيلا بکيش همين چرخ‌هايي هستش که بالاي صفحه مي‌چرخند و مي‌گن که صفحه هنوز کامل دانلود نشده !! و کار آدم رو خيلي راحتتر مي‌کنن. شايد از نظر فني اصلا مهم نباشن ولي براي من بسيار جالب هستن.

:: نرم‌افزار عزيز دلم يعني Corel DRAW آپديت شده و نسخه دوازده‌ش هم بيرون اومده و نسخه تريلش که ۱۸۱مگابايته رو سايت کورل قابل دست‌درسيه ولي امروز سفارش خريدش رو دادم و احتمالا پس فردا به دستم مي‌رسه با قيمتي حدودي ۶تومن و پک کامل !!! کدوم حلالزاده اي کرکش کرده ! دست‌ش درد نکنه ! ببين بچه هکر مي‌گن به اين نه به تو !

:: دستم بگير
دستم را تو بگير
التماس دستم را بپذير
درماني باش
پيش از آنکه بميرم
آوازي باش
پرواز اگر ني‌اي
همدردي باش
همراز اگر ني‌اي
آغازي باش
تا پايان نپذيرم

گلداني باش
گلزار اگر ني‌اي...