--->

Friday, June 04, 2004

by Mail

روز جمعه، روز خستگي روز بي‌حوصله‌گي روز ... ؟!
مديا پلير 10 براي ويندوز xp (ورژن بتا) ۱۱ مگابايت
يه نرم افزار براي نشان دادن Caller ID (شماره تلفن تماس گيرنده)، درست و خوب كار
مي‌كند و حجمي حدود 3 مگابايت داره و اگه مقيم در حافظه‌ش بكنيد 2.5 مگابايت رم
اشغال مي‌كنه، طرز كارش ساده‌س ولي امكاناتي - اصلاً - روي برنامه نگذاشته‌اند و
فقط تماس‌هاي دريافت شده را نشان مي‌دهد. البته به شرطي كه مودم شما اين امكانات رو داشته باشه. قبلا من يه زولتريكس سه چيپ داشتم كه روي مشخصاتش و روي قوطي‌اش نوشته بود دارد ولي نداشت! الان يك دي-لينک اکسترنال دارم که با اين نرم افزار کار کرد. (توضيحات فني اين کار در وبلاگ تکوپديا بود.)
من اين دي-لينک اکسترنال رو دست دوم به ۳۰ تومن خريدم و واقعا از خريدنش راضي هستم.
با اين خطوط dial-up مسخره‌اي که ما داريم معمولا حداقل ۴Kb/s دانلود مي‌کند و اگه
اوضاع خوب باشد ( اول صبح به خصوص) حداقل ۶Kb/s.
خيلي دلم مي‌خواد بدونم تو تهران حداکثر سرعت دانلود چقدره؟
پروژه گوتنبرگ يه‌جور انقلاب در جهت همگاني کردن کتابهاي آن‌لاين e-book به وجود آمده، ولي البته مشكل كپي‌رايت هميشه هست و اين پروژه هم به نوعي لايسنس مخصوص به خودش رو داره.