--->

Friday, April 30, 2004

Avant browser 9.2

ديروز براي نسخه ۹.۲ آوانت بروسر تو صبحانه يه مطلبي نوشته بودم که عزيزي توضيح بيشري خواسته بود.
۱- آوانت بروسر کاملا مجانيه و توسط برنامه نويسان داوطلب ساخته و نوشته ميشه در واقع شبيه برنامه‌هاي اوپن سورس گسترش پيدا مي‌کنه و بنابراين خيلي سريع و جالب پيشرفت مي‌کنه.
۲- حجم دانلود آوانت فقط چيزي حدود ۱.۲ مگابايته ! علتش اينه که آوانت روي اکسپلورر سوار ميشه و اون و ارتقا ميده و بنابراين حجم خود برنامه خيلي کم و سبکه که باعث ميشه مثل اکسپلورر بعد ازچند ماه استفاده شدن هم سنگين نشه و خيلي سريع برنامه شروع بشه. بعد اينکه مقيم در حافظه ميتونه باشه ( يک آيکن تو نوار استارت ميزاره) که باعث ميشه باز هم سريعتر شروع بشه.
۳- تا الان به ۴۰ زبان ( از جمله فارسي و ترکي ) ترجمه شده و تمام منوهاش ميتونه فارسي باشه. که براي تازه‌کارها واقعا عاليه ( از منوي tools بريد به Interface Language و زبان پرشين رو انتخاب كنيد تا تمام منوها فارسي شوند.)
۴- برنامه استفاده از ايميل pop3 و webmail داره.
۵- شما مي‌تونيد هرچقدر لازم داريد داخل برنامه پنجره باز كنيد و ديگر پنجره‌هاي بسيار روي نواز استارت موجب دردسر شما نمي‌شوند.
۶- سايتهايي را كه به favorites اضافه كرده‌ايد در آوانت بروسر هم ديده خواهند شد و شما از آوانت هم قادر به اضافه كردن يا كاهش دادن سايتها خواهيد بود.
۷- آوانت مي‌تواند pop-up هاي ناخواسته را بلوك كند. ( از منوي tools انتخاب كنيد.) مي‌تواند تبليغات يك صفحه را اصلا نشان ندهد. همچنين تصاوير صداها ويدئوها فلشها و هرچيزي كه موجب سنگيني صفحه ميشود را نشان ندهد.
۸- براي پاك كردن تمام چيزهايي كه به عنوان ردپا در اينترنت نام دارند مي‌توانيد به منوي tools و clear records‌برويد. كه به سادگي همه چيزهاي ثبت شده را پاك كنيد.
۹- در منوي help ميتوانيد با گزينه most useful tips ( كه در حالت زبان فارسي ميشود: بهترين نكات كارآمد ) نكات ديگري را كه در اين مختصر نيامده پيدا كنيد.
۱۰- شما مي‌توانيد آدرس يك سايت را زياد به آن سر مي‌زنيد تنها با يك حرف به آوانت معرفي كنيد و هر وقت در نوار آدرس مثلا من مي‌نويسم r و سپس اينتر مي‌زنم وبلاگ خودم را باز مي‌كند. ( يك نوعي ميانبر) عين شماره‌گير سريع در موبايل.
۱۱- يك موتور جستجو به نام آوانت فايند هم در قسمت نوار آدرس جاسازي شده‌است.

حدود ۴ ماه بود كه من از ورژن ۸ آن استفاده ميكردم و از ديروز به نسخه ۹ ارتقا دادم و واقعا كاركردن با آوانت لذت بخش است و من معتقدم به زودي مايكروسافت امكاناتي را كه هم‌الان در آوانت ۹ وجود دارد را براي IE-7 كپي‌ خواهد كرد!

البته بنده هميشه حداقل سه تا مرورگر اينترنت رو همزمان دارم (فعلا Mozila , IE-6 و آوانت) و هيچوقت دربند استفاده از نرم‌افزار خاصي نيستم و هميشه دنبال برنامه‌هاي جديد و تجربيات جديد ... فكر مي‌كنم پايبندي به يك نرم‌افزار در استفاده از كامپيوتر مثل اسارت در انديشه تنها يك سياستمدار باشد در سياست! و مي‌دانيم كه در هميشه تاريخ انديشه‌هاي تمام سياستمداران كهنه و فرسوده شده و هيچ سياستي نيست كه بعد از مدتي غلط از آب در نيايد.