--->

Tuesday, April 20, 2004

عكسهايي با دوربين nikon coolpix2000

همونطور که در پست قبلي عرض کردم عکسها رو درست کردم و فقط براي اينکه زياد مجبور
نشم بي‌کيفيتشون بکنم قسمتهاي مهمتر رو بريدم و گذاشتم.
لاله قرمز-زرد و لاله زرد و که حتما مي‌شناسيد. کاردينال-ژسنر يه گياهيه که برگهاي
پرزداري داره که نبايد بهشون آب بخوره و مال طرف‌هاي روسيه است و پارسال دوستي از
باکو برام آورده و کم کم داريم تکثيرش مي‌کنيم و خوب جواب مي‌ده. بهار گلهاي بسيار
عالي و قرمز پررنگي مي‌ده.
هدرا-پاپيتال هم تو تهران زياده و هم طرفهاي ما البته تهران و شمال ميشه اون رو
بيرون هم کاشت ولي جاهاي سرد فقط تو خونه مي‌مونه زيباترين قسمتش به نظر من آبرنگيه
که خدا تو طراحي‌ اون به کار برده آيا واقعا اين ترکيب سبز و سفيد نقره‌اي زيبا
نيست؟
فوشيا يا همان گل آويز يا همان گل گوشواره‌اي يا همان گل حافظ (به تلفظ همشهري‌هاي
من) زيباترين گلهاي سايه‌اي و سرما پسنده که تهران نمي‌مونه و من مشتريهايي دارم که
هر سال تابستون ميان ميبرن ولي نمي‌تونن نگه دارن ولي اينجاها تو همه خونه‌ها پيدا
ميشه و حتي تو آستارا ايوان منازل رو با گل آويز زينت مي‌دن من چهار نوع گلش رو
دارم پشتش بنفش داخلش سفيد و برعکس هر کدوم دو نوع صدبرگ و تک‌برگ .
لاله‌ها رو پيارسال از دهي خريدم در جاده کندوان به اسم ... يادم رفت ! حدود ۴۰ يا
۵۰ کيلومتر از کرج به چالوس يه توليدکننده گل تهراني براي نشون دادن توانايي‌هاش تو
پرورش لاله يه باغ اونجا درست کرده که به باغ لاله ايران هم مي‌شناسندش و جاي
قشنگيه. مادرم و همسرم هر دوشون عاشق اين لاله‌هان.


 
fuchia
يا گل آويز




هدرا
پاپيتال

از خانواده  hedera




كاردينال
ژسنر




لاله دورنگ
قرمز و زرد




لاله زرد