--->

Wednesday, July 21, 2004

Hotel Darya

تو هفته‌ي قبل براي يک هتلي در سرعين٬ سفارش سايت داشتم٬ و اصلا نمي‌دونم چرا دست و دلم نمي‌رفت بچسبم به کار!
خلاصه امروز نشستم و تمومش کردم٬ با توجه به اينکه هنوز مردم (اصولا کاسب‌ها و پيشه‌ورهاي کوچک) هنوز به کارکرد يک سايت اينترنتي فعال پي نبرده‌اند٬ بنابراين پولي هم نمي‌خواهند بابتش بپردازند! يعني حداقل هزينه را مي‌پردازند. ۲۵هزارتومن هزينه ثبت دومين و هوستينگ شده و من فکر مي‌کنم ۲۰ يا ۲۵ هزارتومن رو به زور بتوانم براي طراحي بگيرم! در حالي که اگر پول استاندارد طراحي در تهران را به من بپردازند مطئنا حداقل مي‌توانم يک ماه کامل رويش وقت بگذارم... نه يک نصفه روز آنهم به زور وجدان٬ که نبايد بدقولي کرد...

بگذريم٬ هدف من بحث پول نيست٬ ناراحتم از اينکه نمي‌توانم به اين هتل٬ به عنوان مثال فرضي٬ شرح دهم که مي‌تواند با يک سايت دايناميک و فعال تمام سال مسافر براي خودش دست و پا کند و در سرماي زير ۲۷درجه هم هتلش خالي نباشد٬ بلکه کلي هم عاشق سرما از کويرهاي گرم آمريکا به هتلش بکشاند. باور کنيد مي‌شود... فقط يک سايت فعال و تبليغات در سايتهاي انگليسي‌زبان تراولينگ و خبرسازي و کلا فعاليت.

نمي‌دانم آيا اين اولين هتل سرعين است يا نه که سايت مي‌زند (که فقط يک آدرس ايميل داشته‌باشد يا روي سردرش بنويسد دات کام!) حتي يک سايت دولتي اطلاع‌رساني وجود ندارد. اولين سايتي که خبررساني سرعين را به دست بگيرد حداقل ۱۰۰سال درآمدش تظميني است! کاري که يک دوستي با سايت اردينفو براي اردبيل مي‌خواست بکند و فعلا دارد خاک مي‌خورد! (فقط به اين دليل که من دستمزدي معادل دستمزد تهران ازش خواستم!! اون هم گذاشت و رفت...)