--->

Wednesday, July 14, 2004

Camera Price? or Mark?

خيلي وقته خريدن دوربين ديجيتال وسوسه‌م مي‌کنه... و خوب مي‌دونيد که پول مانعي است به عظمت تاريخ!
اينروزها قراره پول چندتا کار رو با هم بگيرم و خلاصه شايد پنجره به سوي پنجره ديجيتال باز شود! الان داشتم دنبال مدلهاي مختلف مي‌گشتم که تو اردبيل ديدمشون:

مدلهاي قديمي سوني که زيادند و خريدنشون جايز نيست٬ چون مدلهاي جديدترشون اومده٬ مثلا DSC-P92 با ۵ مگاپيکسل الان تو بازار با قيمتي حدود ۳۰۰ تومن بالاتر يا پائين‌تر هست ولي مدل جديدترش يعني DSC-P93 رو سايت سوني ثبت شده با ۵.۱ مگاپيکسل و قيمتي حدود ۳۵۰ دلار. خوب به نظرتان خريدن پي‌۹۲ با قيمتي گزاف درسته؟

کانن هم مدلهايي که به پول من بخورند A60 , A70 , A75 , A80 هستند که آ۶۰ با ۲ مگاپيکسل و آ۷۰ و آ۷۵ با ۳ و ۳.۲ مگاپيکسل و آ۸۰ با ۴ مگاپيکسل و قيمتشون هم از آ۶۰ و آ۷۰ حدود ۱۹۰ يا ۲۰۰هزارتومن تا ۲۵۰هزارتومن و آ۷۵ هم حدود ۲۵۰ ولي آ۸۰ رو نمي‌دونم.

يه مدل هم فوجي به اسم A310 فکر کنم اينجا تو نمايشگاه (چند وقت پيش) بود که قيمتي حدود ۲۵۰ هزارتومن داشت ولي مي‌گفتند ۶ مگاپيکسل (!) و فروشنده‌ش هم از آشناها بود و خيلي تعريف مي‌کرد! توصيه‌ش هم براي من خريدن G5 کانن بود با ۹۹۹دلار قيمت! اينها ۶۸۰هزارتومن مي‌گفتند!
البته اين ۳۱۰ رو امروز خيلي رو اينترنت گشتم و رو سايت خود فوجي اصلا ۳۱۰ در کار نبود و ۳۲۰ و ۳۳۰ با رنج قيمت همان ۲۵۰هزارتومن بودند. خلاصه فوجي رو از ليست خودم فعلا خط زدم.

فعلا دو به شک مانده‌ام با اين تنوع قيمت و مارک و کيفيت و حرف و حديث... بعدازظهر مي‌روم ببينم چي پيدا مي‌کنم.