--->

Friday, July 30, 2004

Friday HIT

تو اين چند وقته احساس مي‌کنم که روزهاي جمعه افت هيت (!) به حداکثر مي‌رسه... يعني نسبت به روزهاي ديگر هيت اکثر وبلاگها و سايتهايي که در رده Personal general ند-استات قرار دارند خيلي چشم‌گير مي‌شه. خيلي احتمالات وجود داره. چيزهايي که به نظر من مي‌رسه اينه که شايد :
اين تعداد کسري هيت به دليل اين باشه که :

۱- اون وبلاگ خاص روز جمعه آپديت نمي‌کنه.
۲- کساني که جمعه‌ها نمي‌آيند٬ شايد از امکانات محل کارشان براي وبلاگ‌خواني استفاده مي‌کنند.
۳- جمعه‌ها چون احتمالا والدين بيشتر {شايد} در خانه باشند٬ درصد چتربازي (!) جوانان و نوجوانان محترم کمتر مي‌شود. (حدود ۵۰درصد از ۵۰سايت اول ند-استات از اين مسائل +۱۸ هستند.)
۴- شايد مردم آن‌لاين ترجيح مي‌دهند روز جمعه‌اي تعطيل بکنند. (ما که برعکسيم!)
۵- تفريح و گردش و غيره ...

يک چارت همينطوري الکي٬ از تعداد هيت ۲۰ سايت اول امروز در فقط ند-استات در آوردم (براي تصوير بزرگتر روي عکس کليک کنيد.) که هيت ديروز و امروزشان را مقايسه مي‌کند. از اين ۲۰تا ۹تا افزايش داشته. (دلايل اين افزايش اندک مي‌تواند سقوط بقيه و يا مورد لينک قرارگرفتن از طرف تعداد زيادي سايت و غيره باشد) که اين افزايش در مقابل سقوط بقيه خيلي ناچيز است.

خودتان مشاهده بفرمائيد.




چرا؟ آيا بيشتر مرادم (جمع مردم است گويا!) خواننده وبلاگها بزرگسالند و از امکانات اداره و محل کار خودشان به اينترنت متصل مي‌شوند؟ چرا ما اطلاعاتي از سليقه و علاقه‌ي مردمان در استفاده از اينترنت نداريم؟ که چه گروه سني به چه گروه از سايتها علاقه دارند. در حالي که گوگل مثل آب خوردن از اين مدل آمارجات براي مشتريانش درست مي‌کند.

مي‌دانيد که دانستن اطلاعات از مراجعه کننده بسيار بسيار بسيار در فروشندگي مهم است؟!
کسي هست به اين جور آمار جمع کردنها علاقه‌مند باشه؟
مي‌دانيد که الان قدرت گوگل بيشتر از اطلاعاتي است که در مورد مخاطبان دارد. اگر فقط از المانهاي زبان و سن يک دارنده اورکات و يا جي‌ميل براي انتخاب تبليغ براي او استفاده کنند چقدر؟ بله ۲۰۰درصد از رقبايي که هيچ‌چيز از اين شخص نمي‌دانند جلو هستند!