--->

Sunday, August 01, 2004

MovableType Tutors

به نظر بنده٬ يک چيز خيلي جالب وجود داره و اون اينکه ما ايراني‌ها براي هيچ‌چيز به اندازه MovableType راهنما و کليد و حل‌المسائل درست نکرده‌ايم!

ولي انصافا اين ام‌تي تو عوالم لينوکس و يونيکس است و براي ما ويندوزپرستان کمي غير يوزرفرند (User-Friendly) به نظر مي‌آيد ولي بعدش آدم راحت‌تر است.

بدجوري تو کف قالب براي سايت مانده‌ام و باور کنيد ديشب تو خواب داشتم يک صفحه اول به صورت سه‌بعدي (!) درست مي‌کردم!! ولي امروز هرچي زور مي‌زنم نمي‌توانم آن چيزي را که در خواب بود از آب در بياورم... حالا ببينيم چي‌طوري‌ها مي‌شود... خولاصه!

البته در مورد Export کردن مطالب بلاگر به ام‌تي موفق نشدم و هنوز کار دارد. فعلا سرمان گرم دنياي جديدي به نام ام‌تي شده‌است... بدک نيست. راهنماهايي که براي ام‌تي در مورد اکسپورت کردن مطالب بلاگر نوشته شده کامل نيست.

فکر مي‌کنم يک گروهي بايد بنشينند و اين مطالب بسيار جسته و گريخته را جمع کنند و به صورت يک فايل و راهنماي مجتمع جمع کنند. البته مطمئنا ترجمه‌ي راهنماي خود ام‌تي ساده‌ترين کار است ولي مهم راهنمايي در مورد پلاگين‌ها و قالبها و ترفندهاي استفاده از ام‌تي است نه فقط نصب و راه‌اندازي اوليه آن... حالا شايد يک آستيني بالا زديم براي اين جوون دم بخت!